Als er een probleem op mijn pad komt, grijp ik graag de kans om toe te werken naar oplossingen waarin alle partijen zich kunnen vinden. Naar elkaar luisteren, samenwerken en samen verder komen. Dan is het helemaal mooi als we elke keer een beetje beter worden in wat we doen.
Dit was al zo toen ik mijn loopbaan begon als leerling-verpleegkundige bij Nationale-Nederlanden, waar ik na mijn diplomering aan de slag kon. Ik zou kort blijven maar kreeg al snel de kans om opleidingen te volgen en zelf aansprakelijkheidsclaims van ziekenhuizen te gaan behandelen.
Bij Centramed was ik, behalve personenschadespecialist, opleider van personenschadespecialisten, klachtenfunctionaris van Centramed én contactpersoon voor diverse ziekenhuizen.
Een positieve ontwikkeling is dat gaandeweg de nadruk steeds meer is komen te liggen op persoonlijke communicatie en herstel van relaties. En dit past bij mij! Probleem en probleemeigenaars zijn uniek. Ik heb ervaren dat na respectvolle communicatie en het realiseren van een gevoel van gelijkwaardigheid, je echt kunt starten met het oplossen van een probleem.